Több tízezer olyan személygépkocsi lehet az országban, amely téves környezetvédelmi osztályba sorolás miatt kapott kék helyett piros matricát - tudta meg az MTI Ambrus Zoltán közlekedési műszaki szakértőtől.
A közlekedési felügyelőség szerint az időközben megváltozott szabályozás miatt állt elő ez a helyzet-írja az autoblog online. A szakember szerint az 1997 és 2003 között gyártott, Euro-II minősítésű benzines autókról van szó, amelyeknek környezetvédelmi osztályba sorolását tévesen állapították meg a hatóságok. Ez különösen fontos a szmogriadók elrendelésekor, ugyanis a piros matricás gépkocsik nem közlekedhetnek, miközben ténylegesen jogosultak lennének a kék matricára - közölte a műszaki szakértő.
Ambrus Zoltán szerint ezen autók tulajdonosai kérhetik a területileg illetékes kormányhivatal közlekedési felügyeletétől a gépkocsik átsorolását az úgynevezett 4., vagyis kék matricás osztályba, ezért mintegy háromezer forintot kell fizetni. Ha a forgalmi engedélyben 2. kategória szerepel, és az autó Euro-II minősítésű, vagy 1996. január 1. után helyezték először forgalomba, átsorolható a 4. osztályba - ismertette Ambrus Zoltán, hozzátéve: az így kiállított műszaki adatlap alapján az illetékes okmányirodában bejegyzik az adatváltozást. Ambrus Zoltán szerint - miután a korábbi besorolásnál a hatóság tévedett - az okmányirodák elengedhetik a forgalmi engedély cseréjének költségét.